Alakbarát császármorzsa

 img_5394.JPG

Gyermekkorom nagy kedvence. Emlékszem, mindkét nagymamám máshogy készítette és pont ezért szerettem mindegyiküknél ugyanúgy. Ahány ház, annyi szokás: nagyon sok háziasszonynak megvan rá a bevált receptje, valaki az eredeti osztrák receptúrát követi és nem tesz bele darát, valaki szerint pedig kihagyhatatlan belőle. Én személy szerint az eredeti receptet (kisebb-nagyobb módosításokkal) alakítottam át alakbarát verzióvá, és szerintem így lett tökéletes. Remélem Nektek is pont annyira fog ízleni, mint amennyire nálunk ízlik a családban. 

Hozzávalók( négy fő részére):

6 tojás

250 gramm teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt/zabpehelyliszt (mindkettővel működik) Ha ezek valakinek nem férnek bele a diétájába, használjon ch csökkentett lisztet.

4 dl tej (növényi / állati eredetű)

2 evőkanál eritrit

10 dkg kókuszolaj/vaj

Elkészítés:

lisztet elkeverjük a langyos tejben. A tojások sárgáját kikeverjük  az eritrittel egy robotgép segítségével,  majd hozzáadjuk a lisztes-tejes keveréket. A tojásfehérjét külön felverjük még egy kanál eritrittel, majd óvatosan beleforgatjuk a tésztába. A kókuszolajat/vajat megolvasztjuk, beleöntjük egy magasabb falú lábasba a keverékünket. Közepes lángon elkezdjük sütni, majd amikor keményedik, egy fakanállal összetörjük. Ízlés kérdése, hogy ki mennyire töri össze, én jobban szeretem nagyobb darabokban. Cukormentes eper vagy baracklekvárral tálaljuk.

Jó étvágyat kívánok hozzá! :)