Cukormentes almatorta, mascarpone krémmel

img_5607.jpg

Mi van itthon? Szerintem ha valami édességre vágyakozik az ember, akkor gyakran felteszi ezt a kérdést. Nagyon szeretek úgy sütni, hogy előtte megnézem mit rejt a hűtő és azokból az alapanyagokból látok hozzá az alkotásnak. Mindig inspirál, hogy vajon mi fog "kisülni" az adott hozzávalókból, most sem volt másképp. Kaptam egy doboz mascarponét a nagymamámtól, amit mindenképpen szerettem volna felhasználni. Ez volt a kiindulási alap. Gyümölcs mindig van itthon, így egyértelmű volt, hogy ezen a vonalon indulok tovább. Végül így született meg ez a kis édesség, amiből pár óra alatt alig maradt...;)

Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:

3 db közepes méretű alma

6 ek. zabliszt (akinek nem fér bele a diétájába, helyettesítheti másfajta lisztekkel is)

4 tojás

3 ek. eritrit

fél ek. fahéj

6 ek. kókuszolaj

A krémhez:

250 gramm mascarpone

2 ek. joghurt

1 tk. vanília aroma

ízlés szerint eritrit

Elkészítés:

Az almákat meghámoztam, apró kockákra vágtam. Egy keverőtálba helyeztem őket, majd meghintettem a fahéjjal. Ezután a tojásokat felvertem (robotgép sem kell hozzá), hozzáöntöttem az almákhoz. Majd a többi hozzávalót is szépen hozzáadtam az almákhoz, jól elkevertem. Nagyon sűrű tésztát kell, hogy kapjunk. Végül egy szilikonos tortaformába öntöttem a masszát és előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt készre sütöttem.

A krémhez összekevertem a hozzávalókat és a torta mellé kínáltam. Ehetjük fagylalttal is, úgy is nagyon finom.

Remélem Nektek is tetszett ez a végtelenül egyszerű recept, próbáljátok ki!

Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

img_5600.jpg