Paleo amerikai csokis keksz

Csoki és keksz. Ez az a kombináció amivel gyerekkoromban mindig "le tudott kenyerezni" családom bármelyik tagja. Az évek során sokféle módon elkészítettem már, itt a blogon meg is található a klasszikus amerikai csokis keksz alakbarát verziója. Mivel már az előző bejegyzésekben említettem, hogy nagyon szeretem a paleo édességeket, ezért úgy gondoltam ilyen módon is elkészítem ezt a fajta kekszet. Kísérleteztem azért, hogy tökéletes állagú legyen, úgy érzem sikerült elérnem. A sütésnél alapanyagként most is a minőségi Szafi Fitt termékeket használtam, nagyon meg vagyok velük elégedve. 

Hozzávalók a kekszhez:

60 gramm Szafi Fitt kókuszliszt

40 gramm Szafi Fitt földimandula liszt

1 tk. szódabikarbóna

ízlés szerint stevia 

4 tojás

5 ek. kókuszzsír

csipet só

1 tk. vanília esszencia

50 gramm paleo étcsokololádé

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük, majd a felolvasztott kókuszzsírt is hozzádolgozzuk.A tojásokat robotgép segítségével felverjük, hozzáadjuk a folyékony steviát és a vanília esszenciát. A két masszát összeöntjük és eldolgozzuk. Végül az apróra vágott étcsokoládé is belekerül. Meg kell jegyeznem segítségképp annak, aki még nem használt kókuszlisztet, hogy bár az állaga nagyon hasonlít a búzaliszthez, de másképp viselkedik. Nagyon sok nedvességet képes felvenni, tehát ne ijedjünk meg, hogy ha híg masszát kapunk, folyamatos kevergetés mellett sűrűsödni fog. Kis golyókat formálunk, egy sütőpapírral leterített tepsire helyezzük őket, és a tenyerünkkel lenyomkodjuk a sütiket. 180 fokon sütöttem 20 percig, míg szépen megpirultak. 

Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!