Csokoládés paleo torta

Nagyon szeretem a paleo süteményeket. A drága Férjem amikor épp egy másik városban jár, mindig hoz nekem valamilyen paleo desszertet meglepetésként. :) Ez a csokoládé torta garantáltan azoknak is ízleni fog, akik eddig csak hagyományos csokitortát ettek, legalábbis a környezetemben ez volt a vélemény. A torta alapját egy külföldi receptoldalon találtam, de a tészta állagát és krémjét az én ízlésemre "igazítottam". Bár még csak november van, ez a torta a karácsonyi ünnepi asztalon is bátran megállja a helyét, én biztosan elkészítem! 

Első ízben volt szerencsém Szafi Fitt lisztekkel dolgozni, amelyek kiváló alapanyagok és egyszerű velük sütni. Biztos, hogy még fogok rendelni tőlük, nagyon jó dolgokat láttam. :) 

Recept a torta tésztájához:

100 gramm Szafi Fitt földimandulaliszt

60 gramm kókuszolaj

50 gramm cukormentes aszalt sárgabarack (az Aldiban lehet kapni)

35 gramm cukrozatlan kakaópor

1,5 kk. szódabikarbóna

3 db tojás

2,5 dl cukrozatlan mandulatej (Alpro)

ízlés szerint édesítő (nálam kb. két evőkanál xilit,de steviával is készítettem már)

Hozzávalók a krémhez:

30 gramm cukrozatlan kakaópor

30 gramm kókuszolaj 

45 gramm Szafi Fitt kókuszliszt

2 teáskanál folyékony stevia (de ízlés szerint lehet ízesíteni)

3 dl cukrozatlan mandulatej ( Alpro)

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra előmelegítettem. Első körben a torta tésztáját készítettem el. Az aszalt sárgabarackot nagyon apróra felvágtam, félretetettem. A száraz hozzávalókat összekevertem, majd hozzáadtam a többi hozzávalót is. Jól összekevertem az összetevőket (használhatunk robotgépet is, de nem szükséges hozzá), majd szilikonos sütőformába öntöttem, majd betettem a sütőbe sülni 180 fokon tűzpróbáig. (Kb. 25 perc) Ne ijedjünk meg, de nagyon folyós masszát fogunk kapni amikor összekeverjük a krémet,de a sütőben szép tésztává alakul majd. 

Míg sült a tésztám, elkészítettem a torta krémjét is. Összekevertem robotgéppel (de nem szükséges hozzá igazából) a hozzávalókat, majd betettem a hűtőbe pihenni addig, míg a torta tésztája kész nem lett. 

Amikor a tortám megsült, kivettem a sütőből és kihűtöttem, ezután kezdődött az összeállítása. Félbevágtam a tésztát és megkentem a krémmel. A maradék masszámat a tetejére kentem és végül mandulával díszítettem. 

Ne haragudjatok, hogy nem egy "tökéletes" képet hoztam a tortáról, de annyira tetszik ez a kép a kislányommal, hogy nem bírtam nem megosztani! :)

Jó étvágyat kívánok a tortához!