Almás-mákos-meggyes paleo torta

Itt van az ősz, itt van újra... De, hogy egy kicsit még a nyárban érezhessük magunkat, hoztam Nektek egy lisztmentes, paleo torta receptet. Itthon hamar elfogyott, úgyhogy remélem nálatok is hasonló siker lesz majd! :)

A máknak kimondottan magas az ásványi anyag tartalma, megtalálható benne a foszfor, a vas, a magnézium és a kálium is. Szervezetünk számára gondoskodik a megfelelő E-vitamin tartalomról. Mindamellett, hogy az idegrendszerre is kedvező hatással van, lassítja az öregedést is. Almával és meggyel kombinálva, igazán ízletes desszert "sül ki" belőle...;)

Nagyon szeretem a paleo süteményeket, a jövőben is számíthattok majd (pénztárca- kímélő) receptekre! :)

Hozzávalók a tortához:

2 db nagyobb méretű alma

25-26 dkg meggy (attól függ mennyi levet eresztett az alma)

10 dkg mák

5 db tojás

ízlés szerint stevia

fél kk. szódabikarbóna

1 csipet fahéj

Hozzávalók a tortahabhoz:

2 db tojásfehérje

pár csepp stevia

Elkészítés:

Az öt darab tojás fehérjét külön tálban felverjük a steviával. Az almákat nagy lyukú reszelőn lereszeljük, majd hozzákeverjük a meggyet, a mákot, a szódabikarbónát és a fahéjat. A tojások sárgáját is a masszához keverjük. Végül a felvert tojáshabot is hozzáadjuk. Egy kapcsos tortaformába simítottam a "krémet", majd előmelegített sütőben 180 fokon, légkeveréses fokozaton 25 percig sütöttem. Közben a torta habjához felverjük a maradék tojásfehérjét a steviával, rásimítjuk a már megsült tortánkra és újra betesszük a sütőbe. Addig sütöttem, amíg egy kicsit meg nem sárgult a tojáshab a sütemény tetején. (Ez kb. 5-8 perc)

Jó étvágyat kívánok hozzá! :)