Cukormentes kávétorta

img_7950.jpg Sajnos vagy nem sajnos, rajongok a kávéért. Minden formáját kedvelem: szeretem a reggeli kávém, a délutánit, szeretek kávéházakba járni, engem sokkal jobban vonz,mint egy tömött szórakozóhely. Egyszóval szeretek mindent ami hozzá kapcsolódik, és mivel a blogra még nem készítettem kávés tortát, úgy gondoltam akkor most itt az ideje. Pár órás kísérletezés eredménye lett ez a mennyei, alakbarát(abb) torta, amit nyugodtan megsüthetünk szülinapokra, családi rendezvényekre kávéimádó szeretteinknek.

img_7964.jpg

Hozzávalók 8-10 személyre:

150 gramm tönkölybúzaliszt

80 gramm vaj

5 db tojás

100 gramm por eritrit

1 csipet só

A krémhez:

1 csomag vaníliás pudingpor

100 gramm laktózmentes vaj

100 gramm por eritrit

3 dl kókusztej

1 dl főzött kávé

1/2 dl rum vagy konyak (én jamaikai rumot használtam)

Elkészítés:

Vajas piskótát fogunk sütni. (Készíthetitek kisebb, vagy nagyobb tortaformában, én nagyobbat választottam és a piskóta tetejére tettem a krémet, de ha kisebb formával dolgoztok, "púposabb" lesz a tészta és félbe is lehet akár vágni és úgy megtölteni krémmel, ti döntitek el.) A vajat habosra keverjük az eritrittel, majd egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, és apránként a lisztet a csipet sóval. Alaposan elkeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a tojások fehérjéjét is. Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntjük, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. 35 percig sütjük. (tűpróbáig)

A krém elkészítése a következőképpen történik: A kókusztejben megfőzzük a pudingport az eritrittel. (Kevesebb tej kell hozzá,mint amikor sima pudingot főzünk, hogy keményebb legyen a krém.) Míg meleg a krém hozzáadjuk a vajat és a rumos kávét, majd kihűtjük a krémet. Aki több masszát szeretne, készítheti kétszeres puding mennyiségből is. A kihűlt piskótára tesszük a krémet, mindenhol bevonjuk vele a tortát, majd cukrozatlan kakaóporral és kávészemekkel díszítjük.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

img_7949.jpg