Reform Rákóczi túrós pohárkrém

Elérkezett az idei év utolsó blogbejegyzése, egy "last minute" desszertötlet azoknak, akik nem szeretnek sokat pepecselni a konyhában, vagy már unják a klasszikus bejgli-zserbó kombinációt. 

A Rákóczi túróst csaknem mindenki ismeri, szinte az összes cukrászda polcain megtalálható valamilyen formában. Gondoltam egyet és úgy döntöttem, pohárkrém formájában fogom elkészíteni nektek. Egy pohárkrém mindig jó választás: elegáns, gyorsan elkészül, akár nem sokkal a vendégek érkezése előtt is. 

Hozzávalók a tésztához:

10 dkg zabpehelyliszt

50 gramm vaj vagy kókuszzsír

stevia ízlés szerint

Hozzávalók a krémhez:

400 gramm túró

2 evőkanál natúr vagy görög joghurt

1 kk. vanília aroma

stevia ízlés szerint

cukormentes baracklekvár

Elkészítés:

Először elkészítjük a tésztát, ami igazából kekszmorzsa. A vajat felolvasztjuk,majd elkeverjük a liszttel és a steviával. Egy tepsibe simítjuk. majd 180 fokon megsütjük Ha kihűlt széttördeljük. Ez lesz a pohárkrém tetején, de alulra is tehetjük. Ezután jöhet a krém, ami szintén nagyon egyszerű. A túrót a joghurttal elkeverjük, vanília aromát és ízlés szerint édesítőt is teszünk bele. Ezután jöhet a rétegezés: alulra cukormentes sárgabarack kerül (én a DM-ben találtam egy nagyon finomat), majd a túrós krém, végül a keksz. Először fordítva készítettem el a rétegezést, de így véleményem szerint szebben mutat. 

Remélem tudtam adni egy jó kis desszertötletet Nektek még a karácsonyi vacsorához, jó étvágyat kívánok hozzá! 

Nagyon boldog karácsonyt szeretnék kívánni minden kedves Olvasómnak! Egyetek finomakat! :)