Mákos guba újragondolva

img_2467.JPG

A mákos guba jellegzetes magyar édesség. Eredetileg karácsonykor sütötték, mert a hiedelem szerint a sokszemű mák sok pénzt hozott az új esztendőben. Még januárban sütöttem, de nem ilyen megfontolásból. Egészen egyszerűen odavagyok ezért az édességért, és szerencsére könnyen elkészíthető, nem kell hozzá sok alapanyag sem. Természetesen egy szénhidrátcsökkentett verziót mutatok Nektek, ez egy jól bevált receptem. Cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják. 

Hozzávalók:

2-3 db szénhidrátcsökkentett kifli vagy kalács (én most fél Update kalácsot használtam, de amúgy Update kiflivel szoktam.)

450 ml tej (rizs vagy kókusztejjel is finom)

50 gramm mák

30 gramm vaj

1 teáskanál vanília aroma

50 gramm xilit  

2 evőkanál méz 

1 db citrom reszelt héja (elhagyható)

Díszítésnél cukormentes vanília pudingot használtam.

 

Elkészítés:

A kifliket felkockázzuk, félretesszük egy magasabb falú tálba. A tejet elkezdjük forralni a vajjal és a mézzel. Amikor felforrt, leöntjük vele a kiflinket. Külön tálba összekeverjük a xilitet, a mákot és a citrom reszelt héját. Ezt a keveréket óvatosan hozzáadjuk a tejes kiflinkhez. Egy tűzálló tálat kivajazunk, a sütőt előmelegítjük 180 fokra. Nem kell sokat sütnünk, csak éppen annyit, hogy a teteje megpiruljon, kb. 20 perc, 180 fokon légkeveréses sütőben és már ehetjük is ezt a nagyszerű magyar édességet! 

Jó étvágyat hozzá!

img_2464.JPG