Karácsonyi kuglóf

Last minute karácsonyi kuglóf recepttel készültem azoknak, akik még esetleg nem tudják mit süssenek az ünnepekre. Ez a kis édesség a gyümölcskenyér, a mézeskalács és a kuglóf ötvözete. Mézeskalács sütéshez nem volt kedvem, de az ízvilágát annyira kedvelem, hogy kellett valami, ami helyettesíteni tudja.  A recepttel nem sokat kísérleteztem, szinte elsőre olyan lett, mint amilyennek megálmodtam, remélem másnak is annyira ízlik majd, mint nekem. Kombinálhatjuk különféle hozzávalókkal, csak a fantáziánk szabhat határt.

Hozzávalók:

2 tojás

3 evőkanál méz

10 dkg zabliszt

10 dkg teljes kiőrlésű (bármilyen) búzaliszt 

1 evőkanál holland kakaópor

1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

1-2 dl tej

1 zacskó sütőpor

10 dkg cukrozatlan aszalt sárgabarack

5 dkg cukormentes étcsokoládé

10 dkg szeletelt mandula

(Díszítésnél xilitet használtam.)

Elkészítés:

Robotgép segítségével kikeverjük a tojásokat a mézzel. A sütőporral elkevert lisztet, a kakaóport, a fűszereket és a többi hozzávalónkat is belekeverjük, ezt már érdemes egy fakanál segítségével kézzel megtenni. Ezután a tejet is hozzáadjuk,ha szükséges tehetünk még bele. Kivajazott kuglófformában 180 fokon, légkeveréses fokozaton tűzpróbáig sütjük. 

Jó étvágyat kívánok hozzá!

Minden kedves Olvasómnak, nagyon boldog karácsonyt szeretnék kívánni! :)