Zabpelyhes kuglóf

Akik rendszeresen olvassák a blogom, azok biztosan emlékeznek a "Márványtorta" bejegyzésemre. Ott írtam, hogy nem találtam sehol sem a kuglófformám, ezért tortaformában sütöttem meg az eredetileg kuglófnak készült tésztát. Már említettem, hogy nagyon szeretek kísérletezni a konyhában, ezért most nem zabpehelylisztet használtam, hanem aprószemű zabpelyhet. Kíváncsi voltam, hogy így milyen lesz, mert magát a pelyhet eddig csak kekszeknél használtam. Roppant egyszerű az elkészítése, és nem utolsó sorban hamar megsül. Az eredmény nekem nagyon ízlett, bátran ajánlom mindenkinek!

Hozzávalók:

4  db nagy méretű tojás (ha kicsi a tojás, akkor 5 db)

100 gramm eritrit (vagy bármilyen édesítő ízlés szerint)

2 csomag vaníliás puding

250 gramm aprószemű zabpehely

1 teáskanál rumaroma

fél csomag sütőpor

3 evőkanál tej (növényi is lehet)

4 evőkanál zsírszegény kakaópor

6 evőkanál meleg víz

150 gramm vaj

Elkészítés:

A tojást, az eritritet, a rumaromát a 6 evőkanál meleg vízzel kb. 7 percig keverve robotgéppel fehér habbá verünk. A zabpelyhet a pudingporral és a sütőporral összekeverjük, a tojáshabra szitáljuk, és belekeverjük, lehetőleg óvatosan. Hozzáadjuk vajat is, és tovább keverjük a robotgéppel. A tészta felét egy kivajazott és kilisztezett kuglófformába (22 cm átmérőjű) öntjük. A kakaót a maradék tésztára szitáljuk és a tejjel elkeverjük. A kakaós tésztát is a formába tesszük.Ezután már csak a sütés van hátra. Előmelegített sütőben, légkeveréses fokozaton 160 fokon, kb. 20 percig sütjük, de azért figyeljük a sütőt. A végén a süteményt 15 percig a formában pihentetjük. ezután vesszük csak ki belőle. 

Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá! :)