Az "elronthatatlan" bögrés süti

Ma este egy olyan süteményt hoztam Nektek, ami nemcsak finom, egészséges hozzávalókból áll, de szinte tényleg elronthatatlan. A süteményhez a hűtőnkben árválkodó natúr joghurt adta az ihletet, mivel a desszertünk egyik fő összetevője a natúr joghurt. Mióta babát várok, még jobban odafigyelek arra, hogy minél több tápanyagot vigyek be a szervezetembe, ezért minden nap eszem gyümölcsöt, leginkább almát és epret. Szinte az összes gyümölcsöt szeretem, de az alma talán most azért fontosabb, mert remek módszer az ödéma ellen, legalábbis nekem nagyon bevált. A második trimeszterem elején részt vettem a kötelező védőnői vizsgálaton, ahol nagyon megijedtem. Közölték velem, hogy vizesednek a lábaim, amit nagyon nem értettem, hiszen fehérjedúsan és rostosan étkezem és megfelelő mennyiségű vizet fogyasztok a nap során, ráadásul szinte napi szinten mozgok. A terhességi vizesedés a terhesség egyik természetes "tünete", amit a megnövekedett folyadékmennyiség okoz. Tehetünk ellene, mégpedig, ha lédús gyümölcsöket fogyasztunk, kerüljük a túlzott sóhasználatot, valamint minimum másfél liter-két liter vizet fogyasztunk. Én személy szerint megfogadtam a védőnőm tanácsát ami az volt, hogy minden nap egyek egy almát. Szerencsére nekem ez a kis "szabály" bevált, azóta nincs ilyen problémám. A mai receptembe is "beleszőttem" az almát, eredetileg nem volt benne, de én úgy gondolom remekül passzol ehhez a könnyű, egészséges hozzávalókból összeállított süteményhez.

Hozzávalók:

4 tojás

1 bögre natúr joghurt ( Cserpes)

3 bögre tönköly, vagy zabpehelyliszt

fél bögre xilit ( vagy ízlés szerint bármilyen édesítőszer)

fél bögre olvasztott vaj

1 kávéskanál sütőpor

1 teáskanál vanília aroma

2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

Bögrének én egy 2 dl-es mérőeszközt használtam. Robotgépben a tojásokat összekeverjük a xilittel és a vanília aromával, majd hozzáadjuk a joghurtot, a vajat, végül a sütőporral és a kakaóporral egybeszitált lisztet. A tésztát nem kell sokáig keverni, csak éppen amíg összeáll. A tésztát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, majd a végén rászeleteljük az almát, de a krémbe is bele lehet keverni, ha valaki úgy szeretné. 180 fokon, előmelegített sütőben, tűzpróbáig sütjük.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

Évi