Gombakrém melegszendvicshez, ahogy én készítem

Ki ne szeretné a melegszendvicset?! :) Gyorsan elkészíthető, finom és laktató. A klasszikus sajtos-sonkás verzió mellett talán a gombakrémes változatát is hasonlóan sokan szeretik. Gyakran elkészítem, szerencsére az is meg tud majd birkózni az elkészítésével, aki nem annyira jártas a konyhában. Természetesen a búzalisztet mellőzve zablisztet használtam a sűrítéséhez. 

Hozzávalók a gombakrémhez:

400 gramm csiperkegomba (de ízlés szerint bármilyen felhasználható)

1 fej lilahagyma

1 kis tejföl

1 evőkanál zabliszt

1 kk. só

1 kk. fehérbors

1 kk. majoranna

olívaolaj vagy kókuszolaj a gomba pirításához

Elkészítés:

A gombát és a hagymát apróra vágom. Egy lábasban felforrósítom az olajat, majd a hagymát egy kicsit megdinsztelem, ezután a gombát folyamatos kevergetés mellett puhára főzöm. Egy kis vizet adok szinte mindig hozzá, hogy könnyebben puhuljon. (kb. egy-két dl.) A fűszereket is hozzákeverem. Mikor már majdnem puhára főtt, meghintem a liszttel, jól elkeverem. Ezután hozzáadom a tejfölt, majd megvárom, hogy összesűrűsödjön, krémesedjen. 

Miután kihűlt, szénhidrátcsökkentett cipóra kentem, reszeltem rá sajtot, majd sütőben megsütöttem. A gombakrémben az a nagyszerű, hogy a hűtőben napokig eláll, bár nálunk nem szokott napokat állni, mert hamar elfogy! :)

Jó étvágyat kívánok hozzá!