Reform minitorta

img_2191_1.JPG

 Túró, vaníliapuding, kakaó, zabliszt...Pár hozzávaló kell csak hozzá és finom, de látványos tortácskát tudunk készíteni. Kedves sógornőmtől és barátnőjétől kaptam az eredeti receptet, de mivel (ismertek) szeretek kísérletezni, így alakítottam rajta. Bármilyen bogyós gyümölcsöt használhatunk hozzá, nekem a málnára esett a választás, de szuper  az áfonya is mellé.

Hozzávalók a tésztalapokhoz:

120 gramm zabliszt (gluténérzékenyek darált mandulával is helyettesíthetik)

2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

30 gramm xilit (ízlés kérdése, valaki édesebben szereti)

5 db tojás

A krémhez:

5 dl tej

1 zacskó vaníliás pudingpor

1 teáskanál vanília esszencia

250 gramm túró

málna (nálam kb. két marék volt)

két evőkanál xilit

Elkészítés:

Én először a krémet állítottam össze, és legalább tudott hűlni addig, míg a tésztáim is megsültek. A vaníliás pudingot a szokásos módszerrel elkészítjük (zacskón található leírás alapján), majd belekeverjük a túrót és a vanília esszenciát. Ezután hagyjuk hűlni. Míg a krémünk pihen, addig szétválasztjuk a tojásokat, és a fehérjéket kemény habbá verjük. A kakaóport, a lisztet, a tojássárgákat csomómentesre keverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a tojáshabot is. 

 Most jön a technikásabb rész. Egy gáztepsi hátulját lefedtem sütőpapírral, majd egy kistányért kétszer körberajzoltam tollal, hogy kör alakot kapjak. A kör alakokba belesimítottam a tésztát, nem kell aggódnunk, nem fog belőle kifolyni. Előmelegített sütőben, 180 fokon sütöttem kb. 10 percig. Ezt kétszer megcsináltam, így négy db tortalapot kell kapnunk. Végül összeállítottam a tortát. Első tortalap, majd a krém, rá a gyümölcsök, és így folytatjuk tovább 3*. Ez a legújabb kedvencem, biztos, hogy karácsonykor is elkészítem! :) 

Folyamatosan érkeznek majd a karácsonyi receptek is, csak vizsgázzak le szerdán! ;) 

Jó étvágyat kívánok hozzá! 

img_2169.JPG