9 hónap

img_2624.JPG

Első körben nagyon szeretném megköszönni a bizalmatokat, és hogy ennyien olvassátok a blogot az ország minden tájáról, nagyon jólesik. Köszönöm a sok visszajelzést, üzenetet amit kapok Tőletek, olvasóktól. Nagyon jó érzés amikor külditek a képeket a sütikről, ételekről amiket a receptjeim alapján készítettetek el. Sok kérdést kapok privát üzenetben is, amik legfőképpen arra irányulnak, hogy mit sportoltam a várandósság alatt, valamint hogyan étkeztem. Most leírom a tapasztalataim, továbbá, hogy én mit tettem annak érdekében, hogy ne szaladjon el velem a ló, a kilók tekintetében.

Januárban tudtam meg a legszebb hírt, Anya leszek. Nagyon tudatosan készültem a várandósságra, voltak elveim, amiből nem nagyon engedtem. Fontos tudni, hogy minden terhesség más, mindenki szervezete más, mindenképp konzultálj orvosoddal, hogy Neked mit szabad és mit nem. Ez a bejegyzés nem szentírás, nekem ezek a dolgok váltak be, hál Istennek komoly probléma és rosszullét nélkül viseltem ezt a 9 hónapot.

Az első hónapokban engem is elért a tipikus reggeli émelygés. Megmondom őszintén semmi mást nem kívántam csak ivójoghurtot és gyümölcsöket. A harmadik hónapig nem igazán volt étvágyam, próbáltam összeszedett lenni, de nem mindig sikerült. Szerencsére nem tartott sokáig ez az időszak, és folytatni tudtam a tiszta étkezést. Reggelire általában joghurtot ettem gyümölcsökkel és zabpehellyel, de sokszor fogyasztottam tojásrántottát, tükörtojás, vagy teljes kiőrlésű vagy szénhidrátcsökkentett pékáruból készült szendvicset.img_0557.JPG

Ebédet minden nap, vagy minden másnap főztem. Nagyon figyeltem arra, hogy változatos legyen, egészséges hozzávalókból, de laktató ebéd kerüljön az asztalra. Főzeléket minden héten ettem, valamint leginkább húsokat különböző köretekkel. A babavárás alatt mindössze kétszer "bűnöztem", amit meg is bántam, ugyanis a gyomrom nem igazán bírta sem a sajtos-tejfölös olajtól átáztatott lángost, sem a pizzát... :) 

img_1655.JPG

Vacsoránál figyeltem, hogy leginkább fehérjedús ételeket fogyasszak, nagyon szeretem a kőrözöttet, tojást, halat. Nagyon késő este sohasem ettem, arra mindig figyeltem, hogy lefekvés előtt három órával már ne egyek semmit. 

Az édesítő kérdés... A terhességem alatt nem fogyasztottam hagyományos cukrot, helyette xilitet vagy stíviát használtam. Védőnővel is egyeztettem a kérdésről, ő is azon az állásponton volt, hogy ehetem nyugodtan. Leginkább kávéhoz, teához használtam édesítésre, valamint ha sütöttem, akkor a cukrot ezzel helyettesítettem.

Amit babavárás alatt nem ajánlanak az a nyers hús, nyers tojás és az olyan sajtok,mint pl. a camambert. Mondanom sem kell, hogy egész idő alatt kívántam a tatár beefsteak-et...:) 

Dohányozni nem dohányoztam (azelőtt sem) és az alkoholt is hanyagoltam a 9 hónap alatt. 

Sportolni a 8. hónap közepéig sportoltam edzőteremben, utána lazább gyakorlatokkal mozgattam meg magam itthon, Rubint Réka kismama tornáira. Még az utolsó előtti héten is tornáztam, nagyon jólesett. Rengeteget köszönhetek Irmának, a Galaxy Fitness (Győr) edzőjének, akit innen is sok szeretettel puszilok. Nélküle nem értem volna el ezt az eredményt. Az ő aerobic óráira jártam egészen júliusig, ahol maximálisan figyelt rám, bíztatott, támogatott, és neki is köszönhetően a 9 hónap alatt mindössze 9 kg-mal gyarapodott a súlyom. Szülés után két és fél héttel már ugyanannyit mutat a mérleg,mint amikor teherbe estem. Köszönöm Neked! 

img_1450_1.JPG

Kérdeztétek tőlem, hogy a hasam mivel védtem a striák ellen. Erre csak azt tudom mondani, hogy genetika. Hiába kentem magam, hiába figyeltem oda és hiába híztam keveset, a 9. hónapban engem is elért a hasam alsó részén. Mivel az utolsó hónapban nőtt meg igazán a baba, a bőröm nem jól bírta a terhelést.Szerencsére nem vészes a dolog, és manapság nem kell megijedni, mert rengeteg kozmetikai kezelés segít visszanyerni hasunk régi állapotát és természetesen a sport ami még segíti a visszahúzódást.Ami még nagyon jó a striák kezelésére az a Bioptron lámpa, látható a változás már két hét után. Amilyen krémet én használtam, és talán sokkal rosszabb lenne az állapot ha nem használnám az a DM-ben található krémek egyike volt. Tényleg csak ajánlani tudom.img_2722.JPG

Amit még tanácsolni tudok Nektek, hogy vigyázzatok a napfénnyel. Akinek hajlamos a bőre a májfoltokra, annak különösen oda kell figyelni, én egy fényvédő krémet használtam reggel és este, nagyon meg voltam elégedve vele. Szoláriumba egyáltalán nem jártam, és nyáron csak délután három óra után mentem a napra.img_2725.JPG

Remélem hasznos volt a bejegyzés, ha kérdésetek van a témával kapcsolatban, nyugodtan írjatok e-mailt, hátha tudok segíteni!:)