Mandulás-csokoládés álom

Az első receptem itt a blogon az egyik nagy kedvenc süteményem. Nagyon könnyű megsütni, bátran álljanak neki azok is, akik nem igazán konyhatündérek, de szeretnék valami finommal meglepni mondjuk párjukat. A siker garantált. Az édesség története egy márciusi délutánra nyúlik vissza, amikor is ihletet kaptam ehhez a kis desszerthez.Győr belvárosában sétálgattunk párommal, amikor megéheztem(megéheztünk) egy kis édességre. Elveimből adódóan csak egészséges, cukormentes finomság jöhetett szóba. Kismamaként is nagyon figyelek magamra, ezért egy vegán csokitorta szeletet választottam, ami nagyon ízlett. Mikor hazaértünk, már a fejemben volt, hogy ezt a mandulás-csokis süteményt szeretnék másnap sütni, amit itt meg is tudok osztani a blogolvasókkal.Elég tömény, de egy szelet bőven elég belőle és több napig kitart. Tényleg nagyon egyszerű, a recept a következő:

Mandulás-csokoládés álom:

-200 gramm cukormentes étcsokoládé ( én a Wawel 70% cukormentes csokit választottam)

-15 dkg vaj vagy margarin felkockázva

-6 tojás

-5 dkg xilit (aki édesebben szereti tehet még bele többet is)

-csipetnyi só

-ízlés szerint mandula (darabolva)

A vajat a csokival felolvasztjuk, addig a cukrot a tojással és a sóval összekeverjük robotgépben. Amikor már jól eldolgozta a gép a cukrot a tojással, hozzáadjuk a csokoládés vajas masszát, a végén pedig hozzáadjuk a darabolt mandulát.Ezután a masszát kivajazott tepsibe öntjük, aztán 180 fokon (én légkeveréses funkción sütöttem) kb. 20-25 percig sütjük.Érdemes nézegetni, mert a sütési idő a sütőtől is függ.

Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá! :)

Évi