Csokoládés-mascarpone (szülinapi) torta

Ma egy olyan ünnepi torta receptet hoztam Nektek, amelyik bármelyik családi rendezvényen, vagy születésnapon megállná a helyét, ráadásul reform hozzávalókkal készült.Plusz van egy jó hír: ezt a desszertet még csak nem is kell sütni, nagyon hamar el lehet készíteni. Mi is sógornőm szülinapjára készítettük párommal, és elmondhatom, nagy sikere volt. Bár a mascarpone nem tartozik a legkalóriaszegényebb hozzávalók közé, aki nagyon diétázik, vagy egész egyszerűen nem szereti, az helyettesítheti light krémsajttal is. Mivel kismama vagyok, és nem verseny-diétázom, ezért ünnepekkor én is megengedem magamnak,hogy egy ilyen süteményből falatozzak egy-egy szeletet, maximum utána többet sétálok ;) Az eredeti receptet én egészségesebb verzióra faragtam, kicsit elvettem, kicsit hozzáadtam, és az eredmény számunkra így volt tökéletes. De nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a várva várt recept.

Hozzávalók:

30 dkg cukormentes zabkeksz vagy ch csökkentett keksz

10 dkg vaj vagy kókuszzsír

50 dkg light mascarpone

2 dl habtejszín

2 tasak habfix

3 evőkanál eritrit

egy teáskanál vanília esszencia

5dkg cukormentes fehér csokoládé

10 dkg cukormentes étcsokoládé

kb 30 dkg eper a díszítéshez

Elkészítés: 

A kekszet összetörjük, majd jól elkeverjük a vajjal vagy a kókuszzsírral és lekapcsolható oldalú sütőformába simítjuk. A mascarponét az eritritet és a vanília esszenciával összedolgozzuk, a fehér csokoládét lereszeljük és belekeverjük. A habot felverjük és hozzáadjuk a habfixet, majd összedolgozzuk a krémmel és eloszlatjuk a kekszes alapon. Hűtőben egy kicsit dermesztjük, majd ízlés szerint eperrel díszítjük. Közben felolvasztjuk az étcsokoládét és az epres krém tetejére csorgatjuk, lehűtve kínáljuk.

Ne féljetek kísérletezni a receptekkel, én mindig alakítom őket. A legszebb az, hogy bármilyen klasszikus receptet meg lehet valósítani egészséges hozzávalókból, vagy szénhidrát csökkentet módon, csak a fantázia szabhat határt.

Szép hétvégét kívánok!