Gluténmentes kakaós csiga

Manapság nagyon sok embertársunk szenved gluténérzékenységben, azaz lisztérzékenységben, ami egy autoimmun betegség. Magyarországon 100 emberből 2 embernél van jelen, de sokan nem is tudnak róla. Bár glutén nem csak a gabonában található, elsősorban a gabonafogyasztó társadalmakat érinti a probléma, a természeti népeknél például ismeretlen ez a fogalom. A betegség a nőknél gyakoribb, mint a férfiaknál, és két korcsoport fokozottan érintett: a csecsemők, illetve a 30-40 évesek. Az ismerőseim körében is vannak gluténérzékenyek, kismamák is, nekik is szeretnék kedveskedni ezzel a kakaós csiga recepttel, mert a kakaós csigát szinte mindenki szereti! :)

A recept:

40 dkg Barbara gluténmentes lisztkeverék 

20 dkg Szarvasi rizsliszt

3 dl tej

5 dkg élesztő

10 dkg vaj vagy margarin

1 evőkanál xilit

1 "szórásnyi" cukor vagy xilit az élesztő felfuttatásához

1 db tojás

A töltelékhez:

10 dkg vaj vagy margarin

5 evőkanál cukrozatlan kakaópor

6 evőkanál xilit

Az élesztőt felfuttatjuk a tejben a xilittel, nekem sikerülni szokott, de valaki a sima kristálycukorra esküszik. Beletesszük a liszteket a robotgép keverőtáljába, majd hozzáadjuk az élesztős tejet, a megolvasztott vajat és
és a tojást is. Aki még édesebben szereti a tésztát tehet még bele egy kis xilitet. (Ha a tészta kívánja, nyugodtan tehetünk még bele egy kis lisztet.) Összedolgozzuk a robotgép dagasztóvillája segítségével   Ezután konyharuhával letakarva kelesztettem kb. 45 percig.
Lisztezett gyúródeszkára borítottam a kétszeresére kelt tésztát,majd kinyújtottam. Ki milyen vastagságú csigát szeret, olyanra nyújtsa.
A kicsit megolvasztott margarint egy tálban kikevertem a kakaóval és a xilittel, majd egyenletesen a tésztára kentem.Legszívesebben már itt felfaltam volna őket! :)
Ezután szorosan feltekertem, 2 cm széles szeletekre vágtam, sütőpapírral bélelt tepsin még kb. 20 percig pihentettem őket. Végezetül tojással megkentem őket,hogy szépek legyenek, majd 180 fokos hőlégkeveréses sütőben kb. 15 perc alatt megsültek, de azért figyeljünk a sütőre.

Ezúton szeretném megköszönni kishúgomnak a kukta szerepét, nélküle nehezebben ment volna. :)

Jó étvágyat hozzá, nagyon finom! :)