Húsvéti diétás répatorta

Ma egy különleges tortareceptet hoztam Nektek, természetesen cukormentes verzióban. Húsvétra biztos, hogy újra el fogom készíteni még szebben feldíszítve, hogy majd az ünnepi asztalra is megállja a helyét! :)  Férjem nézett rám furcsán amikor bejelentettem, hogy répatortát fogok neki sütni- zöldségből édes tortát?! A répatorta eredete egészen a középkorra nyúlik vissza, a kényszer szülte, ugyanis abban az időben a háztartások szűkében voltak a cukornak,és a sárgarépa egy olyan zöldség, ami elég édesvolt ahhoz, hogy süteményt lehessen vele ízesíteni. Alacsony a szénhidráttartalma, mivel nagyon kevés lisztet tartalmaz, édesítőként pedig a 0 kalóriás eritritolt használtam. Én most csak a tetejét kentem meg krémmel mivel nagyobb tortaformában sütöttem, de ha kisebb formában sütjük, ketté tudjuk szépen vágni és akár a közepébe is tehetünk a krémből.

Jöjjön a recept:

Hozzávalók a tésztához:

18 dkg dió

10 dkg zabliszt

23 dkg sárgarépa

10 dkg vaj

2 tojás

1 teáskanál sütőpor

1 teáskanál gyömbér

1 teáskanál fahéj

12 dkg eritritol (vagy bármilyen más édesítő ízlés szerint)

Hozzávalók a krémhez:

30-35 dkg light  mascarpone ( ízlés szerint lehet akár több krémet is felhasználni)

ízlés szerint édesítő (nálam 3 evőkanál eritritol volt)

2 evőkanál narancslé (100%-os)

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A puha vajat elkeverjük az édesítővel, majd hozzáadjuk a tojásokat, addig dolgozzuk, amíg szép sima krémet nem kapunk. Ekkor hozzáadjuk a ledarált diót, a lisztet, a sütőport és a fűszereket. A sárgarépát nagy lyukú reszelőn lereszeljük, majd hozzáadjuk a krémhez. Jó sűrű masszát fogunk kapni. Kivajazott tortaformába öntjük, majd kb. 35 percig sütjük. Mikor kihűlt, rákenjük a krémet, és ízlés szerint díszítjük.

Jó tanács: Csínján bánjunk a gyömbérrel, mert akár el is ronthatja a süteményünket.

Jó étvágyat kívánok hozzá!